.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل فرهنگ و ارشاد مازندران:
فرهنگ و هنر بومي سرمايه مازندران هستند

مدير‌كل ارشاد مازندران از فرهنگ و هنر بومي به عنوان سرمايه‌هاي مازندران ياد كرد.

هادي ابراهيمي در مراسم تجليل از نويسندگان و پژوهشگران بهشهري با ابيان اينكه فرهنگ و هنري متمدن در ايران داريم و مازندراني‌ها در اين ميان پيشقراول و صاحب سبك هستند، اظهار داشت: در كوچه و بازار تابلوها و نام‌هايي را مي‌بينيم كه هيچ سنخيتي با فرهنگ ما ندارند.

وي اضافه كرد: اين مسايل روز به روز هم در حال افزايش هستند و سهم مفاخر ما از اين همه نامگذاري بسيار ناچيز است.

وي با اشاره به نزديك شدن ماه محرم و لزوم بررسي بيشتر آداب و رسوم بومي محلي در اين عزاداري‌ها گفت: آداب و رسوم بسيار زيبايي در اين ايام در روستاها و بخش‌هاي مازندران انجام مي‌شود كه با تمام وجود و از عمق دل شكل مي‌گيرد و با همان رنگ و لعاب بومي با حفظ اصالت برگزار مي‌شود، بايد اين برنامه‌ها با زبان قلم و تصوير به نمايش درآيد.

ابراهيمي با انتقاد ار كم كاري‌هاي زياد در حوزه فرهنگ و هنر مازندران از ظرفيت‌هاي بسيار بالاي فرهنگ و هنر استان گفت و خاطرنشان كرد: بحث جدي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در ايجاد مركز پژوهش‌هاي بومي محلي است.

وي تصريح كرد: بايد نگاهي نو به فرهنگ وهنر مازندران بيندازيم، نگاهي نه از سر حد تجدد طلبي بلكه كه در آن با حضور اصحاب فرهنگ وهنر آسيب‌ها را شناسايي و رفع كنيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران بهشهر را خاستگاه فرهنگي و ارزشي ويژه‌اي دانست و گفت: سهم اين شهرستان با توجه به استعدادهاي خوب در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري بايد مشخص شود تا از آثار هنرمندان صيانت و نسل به نسل منتقل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.